100322

Hejsan!

Ber om ursäkt för uppdateringen men ja, man kan inte alltid vara på topp. Eller faktum är att jag har varit på topp, fast utanför bloggen. 

Fredagen fick både Rossan och Knacket ridas med bommar. Lade ut fem travbommar (1.10 avstånd) på ena halvan av volten och en bom på andra sidan av volten. Galopperade över den ensamma bommen, bröt av ganska nära travbommarna och fattade ny galopp strax efter.
    För Rossmore är denna övning väldigt nyttig, då han tvingas bjuda i avbrottet för att kunna ta sig över bommarna. Trots hans lilla trav blev han väldigt luftig och bärig över bommarna, kul! Problemen uppstod i högervarvet då han bara vräkte ut sin mage och jag försökte som vanligt lösa detta genom att förböja i halsen. Detta blev jättesvårt med alla bommar och galoppen blev lång och vinglig. Louise kom in och hjälpte mig en stund och jag fick tänka på att rida med skänklarna istället för med händerna. Jag vet att det är basic, absolut, och jag vet ju om det, men det är lätt att kompensera en döv mage med handen. Det blev väldigt bra mot slutet iallafall!
   Knacket var väldigt fin han med, men jag fick rida lite varannat helvarv i trav då han självmant studsade iväg efter travbommarna, men som man brukar säga; variation förnöjer! Och då han inte kunde förutsäga om vi skulle galoppera eller inte fick han fokusera lite mer på mig och inte bara köra sitt egna race. Ett annat litet lustigt problem med Knacket är att han blir som tokig om det sitter en duva ivägen när man rider. Han bockar och försöker trampa på dem med framhovarna, lite distraherande, milt sagt!

Lördagen vilade Knacket och Rossmore skrittade ut en ganska kort runda, hade väldigt bråttom iväg till en födelsedagsmiddag. Var inte heller på topp efter fredagens togafest vilken slutade med en milslång promenad hem från staffanstorp...

Söndag hade Andreas kommit hem och gav mig massor med vingummin som tack för hjälpen, uppskattas! Rossmore blev för första gången tömkörd av Bertil vilket var väldigt roligt att se! Det som syntes mest var hans snedhet (lång högersida) och att han har lite svårt för "jämt tryck". Antingen är han jättemarkbunden och trög eller så får han panik för att man säger åt honom och han flänger mest runt. Svårt att hitta den där stadiga och ärliga bjudningen.

Idag (måndag) fick R jogga runt i båda varven, låg och rund. Han var verkligen jättefin, kändes inte så sned och hängde inte alls i handen. Fin häst! Tog ett varv i varje galopp också, busgalopp!

Min träning var det inte mycket med i helgen men idag var jag minsann på Gerda och tog ett gympastång-pass! 10 kg och knäna gjorde ondare än någonsin trots helgens vila. Skitknän! Ska boka en tid på citykliniken till lovet, så får vi se om de säger nåt intressant.
   Nu ska jag ta tag i de sista läxorna och sen sova. Imorgon är det föreläsning om alkohol, haha, kan behövas sedan i fredags!

Haj.


Royne-clinic, jättehopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback