100319

Det kändes inte helt fel med en ledig dag kan jag ta och tala om!
Gick och lade mig tidigt igår bara för att vakna med världens knävärk... Blir så trött. Har haft problem med knäna innan utan att någon har kunnat ge mig någon bra diagnos och de brukar bli betydligt värre när jag tränar hårt, dubbelpassen igår var kanske inte så intelligent. Har förmodligen "rivstartat" lite med träningen, vilket förvisso är dumt men annars blir det inget av det ju!

Åkte och hämtade släpet på morgonen vilket hade fått ett nytt däck. Tror att det var minst 4 stycken som panikslaget upplyste oss om punkteringen när vi var på Torns, haha... Nåja, åtgärdat!
   Tillbaks i Lund sov jag 3 timmar innan jag åkte till skolan för utvecklingssamtal. Det var som vanligt oerhört givande och förlösande. Eller, kanske inte.
   Åkte och gympade, vanlig gympa utan stång. Fick jogga sjukt långsamt i uppvärmningen för att inte dö av knäna och det var så fruktansvärt frustrerande! Kul att bli varvad av 65+:are... Nej okej, så illa var det väl inte men vill man ge allt är det surt när kroppen inte är med på noterna. Svettades iallfall i vanlig ordning som en maratonlöpare och cyklade sen till stallet.
  
Rossmore fick skritta ut med sin vän Nasse och han var jättesnäll och frustade massor! Så skönt när han är sådär tillfreds och inte bara grinar, vilket han gärna gör annars. Märktes att två dagar med hoppning var lite väl jobbigt, han stod nästan och somnade i stallgången, även om han absolute inte ville erkänna det och protesterade med jämna mellanrum med vilda frambenssparkar. Hatar när han skrapar sådär maniskt, man blir tokig.

Tar också hand om Andreas häst Knacket några dagar. En häst med hög arbetsmoral som tyvärr har kroppen emot sig lite. Inte bara är han ungefär 100 meter lång utan han har också varit halt till och från under en ganska lång period. Red hur som helst i 20-30 minuter på åttvolt och serpentiner, bara lite roligt och lätt för att få honom mjuk i båda sidorna. Hoppas att det märks lite resultat imorgon, han behöver liksom "böjas loss" en dag innan han känns riktigt fin. Han travar väldigt trevligt och det är kul som omväxling mot Rossmores lite mer töltaktika variant.

Enough. Kram!


Tjo!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Gumman, supersöt blogg du har :) den är jätte mysigt=) & jag hoppas verkligen att dina knän blir bättre. Ses gumman, PUSS

Postat av: Agnes H:)

Jäklar, här var det aktivitet igen! Din blogg är grym sara:D

2010-03-28 @ 16:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback