100314 (igen)

Och då var även denna söndag till ända.

Stack iväg där vid tvåtiden och körde ett stångpass på Gerdahallen. Jag tror verkligen att det är guld värt för ridningen om man kompletterar med styrke- och konditionsträning. Tog 10kg idag, hoppas kunna gå upp till 12kg snart (nej, det är kanske inte så imponerande, men jag har precis börjat!). Ska bara försöka skärpa mig med maten också, det börjar bli alldeles för mycket skräp, godis etc. Har åtmindstone börjat skriva matdagbok, vilket förvisso ger lite ångest, vilket jag tror kan hjälpa mig få en lite bättre "översikt".

Rossmore hade egentligen planer på att trimma i ridhuset, eftersom att han bara gick en klass igår, men min vän Hanna och det fina vädret lockade istället med oss på en uteritt.
   Jag har alltid gramantygel när jag skrittar/rider ut eftersom att Rossmore helt plötsligt kan få för sig att överge sin annars lobotomerade livsstil och flippa ut om han ser en buss, ett träd, en fågel, ett grässtrå i rörelse... Ja, när man minst anar det helt enkelt. Tyvärr har gramanen den effekten att han hänger sig som ett aber på bettet och är helt omöjlig att jobba ordentligt. Dilemma.
   Tror hur som helst att en uteritt var nyttig, det är skönt för dem att komma ut nu när vintern hållt oss innomhus så jivvla länge i år.

Tänkte skriva om vårt veckoschema imorgon. Kanske till och med gör det efter gympan på morgonen imorgon, har nämligen sovmorgon vilket är guld om man vill hinna träna innan skolan!

Hej på er!



Ge mig sommar!


Kommentarer
Postat av: Annika

Åh, jag minns den gamla goa tiden där alla mina pengar var ämnade att gå till snygga ridbrallor och diverse tillbehör. <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback