100406

Hej!
Känner mig lite trött på allt och alla. Klassen känns ovanligt dryg, inga människor känns riktigt roliga och skolan är såklart förjävlig. Dessutom är Elin i Stockholm, hur kul är det?

Som för att väga upp går ridningen nåt så in i bra! Det är verkligen helt fantastiskt och det känns som att vi förtjänar det efter svackan i början av året.
   Igår tyckte jag att det var dags att vila ryggen, har varit en massa ridande nu på senaste tid så han fick promenera i en halvtimme och jeez vad fort det gick! Han var helt tokig, men det var mest roligt. Sålänge han inte springer över mig blir jag nöjd!
   Idag ville jag inte vara med på hoppträningen då vi ska träna för KG Svensson fredag och vara med på hans clinic på söndag. Red på en åttvolt med fyra bommar för Louise och vi var noga med att han kom upp på yttersidan efter varje byte och att vi kom rakt på bommarna. Vart lite svårare efter bytet från vä. till hö. då han gled ut massor på vänstersidan, men det fixade vi! Eftersom att han var så jäklans fin kunde vi inte låta bli att sätta upp ett räcke på 1.20 och FASEN vad han hoppade! Supernöjda och glada, belönades av Louise med en hel låda päron - tackar och bugar.

Veckans planering:
Onsdag: Utskrittning + lite jogg på dressyrbanan
Torsdag: Kort och intensivt dressyrpass
Fredag: KG träning
Lördag: Boxvila? Nämen, utridning lutar det väl åt
Söndag: KG clinic (nervös! Han kommer hoppa skiten ur oss...(läs: mig))

Förhoppningsvis har vi kameran till åtminstonde söndag, då bjuder jag på något klipp från clinicen. En annan rolig parantes är att Andrea ringde idag och frågade om jag ville hoppa hennes megastora dressyrhäst Don, som tydligen slänger av alla. Man kan ju alltid prova, tänkte jag, och vi bestämde att jag ska prova den på lördag.

Hajsan!


Kommentarer
Postat av: Maja

Fine, fine!

Jag läser, nöjd nu? :P

Postat av: Maja

Men för fään!

Du får ju uppdatera om jag nu ska lusläsa bloggen :O

Jag vill se film från träningen!

Give me movie!

2010-04-15 @ 21:14:12
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: johan

Du får sluta gnälla så kanske jag fortsätter/börjar att läsa din blogg hansson! :)

2010-04-25 @ 02:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback