100404

Hejsan!

Vilken bra dag detta har varit! Gick upp vid nio och åt en macka, var fruktansvärt nervös av någon anledning och mådde ganska illa. Tittade ut och såg att regnet öste ner, jobbigt läge men det var ändå något vi hade räknat med. Åkte till stallet för att knoppa och borsta, och knopparna blev faktiskt helt okej för en gångs skull! Grattis till mig. Jag är en såndär som använder ungefär 50 gummiband/knopp varav 3 är av betydelse, haha. Men då sitter de säkert iallafall! Är inte mycket för att hålla på och räkna dem, vet inte ens om det ska vara jämt eller udda antal? Hoppas att resultatet beror på lite mer än antalet knoppar i manen!
   Åkte iväg, var i alldeles för god tid som vanligt, fick titta på lagklassen vilket iofs var ganska kul. En miljon lag till omhoppning, mer väntan, veterinärbesiktning. Upptäckte att det regnat in som fan i sadelkammaren och att alla benskydd var dyngsura, detta tog vi förvisso ingen hänsyn till, men jobbigt när allt blir kladdigt. Regnet upphörde (!!!!!!!!) och jag började rida fram.
   Till saken hör att det också blåste något helt otroligt. Det tog dubbelt så lång tid att rida längst ena långsidan på utebanan jämfört med den andra, haha. Rossmore var på hugget och blev alldeles tokig när vi galopperade igenom en stor vattenpöl, men det var mest roligt! Dock lite bråkig i högergaloppen då han slog en del, väldigt omotiverat. Vi släpptes in på framhoppningen där vi tog 3 språng på räcket (1.10) och 3 på oxen (1.10) och till sist ett språng på räcket (1.05) innan vi gick in på banan.
   Vi gick alltså direkt på 1.20, banbyggare var Jonas Holmberg, en snubbe vars banor vi hoppat förr. Toppen för stora hästar, luftiga och maffiga hinder. Var jättenervös för en trekombination, vilket vi i princip aldrig hoppat ute på tävling men det visade sig vara det vi klarade allra bäst! Hade superfin känsla hela grunden, pigg och alert häst med fina språng. Kom av oss lite när vi rev första hindret i omhoppningen och jag kunde aldrig riktigt samla mig så vi blev lite flaxiga. Men Rossmore löste det himla fint och vi fick inga fler pet. 

Så hur nöjd är jag? JÄTTENÖJD!

Nu blir det film-/svullkväll. Ha det fint!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback