100401

Så var det en ny månad. Igen. Vissa påstår att tiden går för fort, jag personligen tycker att det är jätteskönt - i denhär takten är det sommarlov när som helst!

Upp 07.00 idag för att åka och träna för Louise. Rossmore kändes allmänt uppgiven och seg när vi skrittade fram och jag kände att tröttheten vällde över mig, man vill ju att det ska gå bra nu precis innan tävling! Red fram på volten, flyttade honom lite för både höger och vänster. Högermagen levde sitt egna liv ett tag men det blev successivt bättre iallafall... Hade fått honom riktigt fin när en duvjävel flaxade loss och Rossan fick en smärre hjärtattack, visst ska han klara av en del men det var nästan synd om honom då, han blev jätterädd.
   Louise kom in och vi gjorde ett litet fyrkantsspår på halva ridhuset ca 1m innanför väggarna. Poängen var att jag skulle vara supernoga med att han skulle vara rak och få med sig HELA yttersidan och staka i med ytter bakben. I skritt var det inga problem men i galopp blev det anings svårare. Att galoppera med små galoppsprång är inte alltid så lätt när man är världens största häst. Dock blev det mycket bättre bara efter några försök i båda varven och jag fick vara väldigt försiktig med att inte "stänga in" honom med händerna då jag lätt blir jättespänd i armarna. Prövade att höja handen något och det gav betydligt bätte resultat än när jag bara drar bakåt - såklart.
   Efter några varv på fyrkanten red vi korta diagonaler med enkla byten, detta har varit riktigt svårt tidigare just för att han inte vill ta i med det där yb. Det var inte lätt nu, men en miljon gånger bättre än vad det varit innan! Red också skänkelvikning (för vänster skänkel i höger galopp och vice versa) på de korta diagonalerna, vilket visade sig vara en toppenövning - gud vad fin han blev!
   Vi lade ner honom i galopp på en volt med lite större galoppsprång och lägre form, som en kontrast mot resten av passet. Detta brukar jag tycka är jättesvårt då Rossmore oftast bara blir lång och "paddlig", men idag gick det fin-fint!

Bra morgon helt enkelt! Resten av dagen ska spenderas i köket för ikväll är det minsann försenad födelsedagsmiddag med gott sällskap. Härligt!

Haj.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback