It is gonna rain and that's for sure.

Jag gillar fredagar, skarpt. Inte för att det brukar hända något speciellt och vi går förvisso mellan 0815 och 1600 men just för att det är fredag, gillar jag dagen ändå.
   Just denna ljuva men ack så stormiga fredag inleddes med SVA-kursprov. Sug på den. Det var inte ens i närheten av så kul som det låter, missvisande namn det där, "kursprov"... Hursomhaver var jag något panikslagen då jag efter halva provtiden skrivit 1 av 4 sidor. Dåligt av mig. Dock lossnade krampen efter rasten och jag lyckades få till 6 sidor bullshit om bristande kommunikation. Bra jobbat. Tack vare detta prov missade vi både matten och tyskan, "åh nej". En äcklig lunch senare, jag måste verkligen sluta ta enorma portioner och slänga hälften, vart det "Juno" på engelskan och historian. Grymt bra film och jag skrattade högst och grät i vanlig ordning, vi kan inte kolla på film i skolan utan att jag bölar, det är ju underbart.
   Cyklade i den obarmhärtiga motvinden till stallet för att mocka ut min käre psykohästs box, det var jobbigt och efter hälften ville jag lägga mig ner i all smuts och dö lite. Men jag höll mig stående och blev faktiskt klar. Dock lite konfunderad då det visade sig att en av mina halmbalar var hö. Vafan är det. Jag kan inte strö med HÖ. Det är ju befängt. Red lite lätt, joggade runt i ridhuset låg och rund, fin häst. Cyklade hem i nu medvinden vilket var niiice. Missade dock åttornas musikal, men det var nog ingen större förlust.
   Turkduschade efter en Bella som ställde in och en Ida som ville ha sällskap och slängde mig på bussen. Mötte Ida i stan och vi promenerade i raskt tempo mot kg där vi mötte upp Jocke och kollade på film hemma hos honom. Trevligt värre.
   Promenerade hem vid halv ett tiden och nu sitter jag här, ska snart sova och ska P&J:a imorrn. Bajs vad trött jag är. Helgen verkar dock ha rett ut sig:
Lördag: Tävla, shoppa, umgås
Söndag: Träna, venedigtjejerna
Måndag: Fika med Leonard, plugga
Jag gillar att planera.

Fick i uppdrag att blogga lite för Ida med: Hej, jag heter Ida och jag är jättekär i min pojkvän.

Sådärja.

"No that's just her face you know... Just her face."

Happy times. Observera att detta inte går att göra på nya hästen, för han är störd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback