I'm on a boat motherfucker.

Jag vill bara understryka att rubriken inte är min egna, det var Fredriks idé. Men sån är ju han.
   Idag har varit en typiskt blåsig dag och det kändes ju lite jobbigt när jag cyklade till stallet efter skolan. Dock var det ganska skönt när jag cyklade hemifrån på morgonen då det blåste medvind från Värpinge, ni förstår inte vilken revolution detta var. Det har nog aldrig i hela världshistorien som det faktiskt blåste från Värpinge, det var helt fantastiskt och jag kände lite för att ställa mig upp på cykeln och brista ut i "Titanic"-låten. En tår vätte mitt öga.
   Anlände bara några minuter för sent (cyklar för övrigt alltid den nya vägen till skolan numera) och lyckades halka på tysta idrottstorget, pinsamt värre. Spec i 75 minuter där vi pratade om sår, kul och fräscht kan man ju tycka. En lång, helt ofantligt lång skoltisdag senare hade jag nästan somnat på två lektioner och pussat på Fredrik.
   Det var dags att dra mot stallet. Inledde med Knacket både innom- och utomhus. Sjukt rädd för vinden, härligt. Hoppade med Odjuret klockan 1900 och det gick väl relativt bra. Men ja, jag övar mig helt enkelt.  Vid denna tidpunkten kändes det som att dagen aldrig skulle ta slut och jag ville dö lite. Jag dog lite innombords. Men jag kämpade mig hem i motvinden, käkade lite middag och insåg att min dator aldrig kommer återhämta sig från sitt virus. Fett ös.
   Nu orkar jag inte mer, jag ska kanske sova.

PUSS.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback