Bulle på bulle.

Jag har väldigt bra vänner.

Torsdag alltså, hm. Inledde med att rida på morgonen, det gick ganska bra, men det var jobbigt med den fövända galoppen, allt är svårt ibland. Cyklade panikartat mot Högevall, missade avfart nr 1 men prickade skickligt in nr 2. Bra jobbat Sara. Kände mig lite naken då jag cyklade i endast tights och regnjacka. Porrigt värre. Inte så smickrande som man kan tro när man cyklar på kullersten, hehe.
   Anlände och var ombytt och färdig 0940, fan vad bra jag är ibland. Vi trampade vatten, flöt och det hela avslutades med en tur i rutschkanan med Lingan. Så kul man kan ha om man är lite knäpp!
   Samtliga elever som deltog i gympalektionen kom för sent till SH-lektionen, smidigt SP1F. En äcklig lunch senare slängde jag mig upp på cykeln och trampade mot stallet. Det visade sig vara svårare än jag räknat med. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket det blåste. Det var verkligen helt bisarrt. Svettig som jag vet inte vad stapplade jag in i stallet bara för att läsa att min puckohäst pajat hagen (igen) och jag var inte långt ifrån att lägga mig ner och dö.
   Hovslagaren anlände och jag satte mig i cafeterian för att plugga, det var ju effektivt. Eller inte. Perklev dök upp och vi hade ett mindre kafferep innan vi tog oss samman för att ta ut Kräket och Trolle. Trolle var minst sagt ohanterlig i blåsten och vi hade långt innan bestämt oss för att skritta inomhus. Trots detta var Trolle ganska obehaglig och skakade oroväckande på huvudet. Jag skrittade extra långsamt för säkerhets skull.
   Efter en stunds fixande kunde jag äntligen ta mig hem och det gick obehagligt fort då jag nu hade vinden med mig. Tacka vet jag att bo i Värpinge. 
   Ikväll har jag gjort absolut ingenting, skräcken inför SVA-kursprov har paralyserat mig, sånär som på fingrarna.

Hejdå, jag är socialt inkompetent. Allt blir mitt fel (aha, flytet har slutat, det tog... 5 (?) dagar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback