älskling, jag är hemma nu!

Alltså, efter 24 timmar (återigen) på resande fot är jag hemma i Sverige. Var inte långt ifrån att vända och checka in igen när jag tog första klivet ut i -8 grader. Det är inte helt okej om ni frågar mig...
   Resan till Sydafrika har verkligen varit en resa att minnas för livet. Vi inledde med 5 dagar på Kapama River Lodge, vilket var ungefär det lyxigaste stället jag bott på under mitt korta liv. Där åkte vi på safaris 2 gånger om dagen och jag är alldeles ärlig när jag säger att det var lite väl nära vissa djur. Det var förvisso en riktigt häftig upplevelse men när man håller på att backa på en noshörning med ett horn som sin egna överkropp, då börjar man svettas lite.
   Förutom att ge sig ut på livsfarliga äventyr kunde man på lodgen sola (blev jag brun? Nej), bada och äta helt galet god mat.
   Efter dessa intensiva safaridagar (man gick upp klockan 0500, det var inte okej...) drog vi vidare till Fish Hoek, en liten stad utanför Kapstaden, där vi checkade in på ett litet svenskägt b&b. Där ägnade vi oss framförallt åt sightseeing och andra semesteraktiviteter. Några höjdpunkter var vingårdarna och Taffelberget. Eller ja, Taffelberget var väl mer köande. Vi köade för att komma upp, för att få mat, för att komma ner och det hela slutade med total trafikkaos vid foten av beget. Det komiska var att stockningen framförallt berodde på de 8 polisbilar som ansågs behövas för att styra upp rusningstrafiken. Alltså, allt jag kan säga är att de behöver mycket övning inför 2010.
   Vi besökte också kåkstäder vilket absolut var en upplevelse. Lite svårt att beskriva såhär i bloggen, men jag kommer garanterat prata om det! Så ingen panik mina vänner! Håll er lugna...

Nåja. Snart börjar skolan och allt kommer dra igång i vanlig panik. Underbart.

"Du lät ju" -Pappa om magsjuk mamma
"VA!? Lät jag!? Sara!!! Han skojar väl?? Lät jag? Bubblade min mage så högt!?" -Panikslagen mamma
"Du lät som..." -P
"NEEJ! SOM VAD!?" -M
"Källbyverket!!!" -P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback