you're above and beyond it.

Denna ljuva måndag inleddes med en sovmorgon till 0900. Begav mig till skolan för europas drygaste svensklektion. Dock läste vi årets novell (enligt mig) av Mikael Niemi. Den heter "Duell i sal 17" och jag var djupt imponerad. Vilken kille! Får fan ta och se "Populärmusik från Vittula"...
   Det vart kyckling till lunch men det var ganska äckligt så jag höll mig till socker med fil och mushiga flingor, det är iallafall gratis mat! Lunchen följdes av Sh, det var kul men det där EMU och riksbanken och räntor och fan är krångligt. Får börja plugga på il prov.
   Efter Shn slutade vi (1300!!!) så jag cyklade i modden till stallet för att longera Rossmorrrrr. Jag tycker ju personligen att snö är något av det värsta som finns (var riktigt nära att trilla idag) men min kära häst älskar det. Så fort vi kom ut på dressyrbanan (täckt med snö såklart) pep han på ett ack så maskulint vis och skuttade glatt iväg några meter med mig släpandes efter.
   1410 vart det till att cykla till skolan igen då jag skulle prata med vår underbart karismatiska SYV. Hon inledde mötet med att tappa en lapp bakom sin bokhylla vilket i sin tur ledde till 15 minuters ojande. Hon blev också väldigt förolämpad när jag visade mig måttligt intresserad av hennes papper. Dumma mig. Vi pratade och jag insåg ganska snabbt att jag inte kommer kunna läsa alla kurser jag vill och att jag måste bestämma mig. Nåja, har ju ett helt år på mig.
   Nu sitter jag alltså här, ska äta scones och plugga lite tyska. Ikväll blir det mer stall och om jag hinner "Raw" på femman.

ha det fätt!

Kommentarer
Postat av: wooh

"årets bästa novell" skriven typ 2006-2007..

2009-02-04 @ 21:42:26
Postat av: Sara

Väl använda citattecken. Bästa novellen jag läst i år kanske?

2009-02-05 @ 17:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback