Okey, goes!

Holla!
Mina vänner, nu har en alldeles ny vecka inletts. Oh yes indeed. Om jag inte vaknade första gången min pappa väckte mig vaknade jag iallafall andra gången då han väckte mig per telefon. Sympatiskt. Då tiden var nästinpå överflödig hann jag äta frulle, vilken bestod av salamimacka och rabarber/jordgubbspaj. Nyttigt Sara, hälsosamt.
   Vid 0930 bar det av till Polhemskolan för att träffa Agnes som äntligen kommit hem från London! Saknat hennes pluttiga uppsyn. Lyssnade på en föreläsning med Staffan Landin (?) om "Hållbar utveckling". Intressant och härlig gotländska. Efter detta pussade jag lite på Fredrik som var glad för förmodligen sista gången fram tills torsdag. Det fick man ju ta vara på så att säga. När Fredrik lämnat oss drev jag och Agnes runt till 1200 och svor över SParbetslags planering.
   Alltså, frågan är ju inte om de är inkompetenta, frågan är egentligen hur lite kompetens man kan besitta för att över huvud taget blir lärare. Vi är 8 SPklasser. 8 klasser á 30 elever. Till och med vi SPelever kan räkna ut att det är 240 elever. 240 sweet SPettor som behöver en dator. 2 datorsalar är bokade, hm, 2 datorsalar á 30 datorer. Återigen briljerar de som läser Matte B på två terminer (50p) och räknar ut att det är 60 datorer, dock finns ju också infoteket vilket ger totlt 90 datorer. Vad är det då tänkt att övriga 150 elever ska göra? Hitta böcker med dagsaktuell fakta? Rulla tummarna? Leta upp lärare för handledning som inte infinner sig i sina respektive klassrum? Nej tack, vi går hem. Vilket vi också gjorde.
   Här slutar det roliga för sedan min hemkomst har jag legat i min säng. Ja, jag skäms lite, men jag orkade helt enkelt inte göra något annat. Ikväll bär det av mot stallet och det ska bli nice.


"Just nu på siba får du en liten mammut på köpet" - haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback