I won't pay.

Ahahahaha. Ja, alltså. Det är som bekant torsdag. Fast det är oroväckande svårt att hålla koll på dagarna när man är ledig, idag fick jag panik när jag insåg att det var torsdag, då jag var övertygad om att det var söndag. Majgadd.
   Gårdagen var en riktigt höjdare! Inledde med att skritta en timme på mitt mongodjur som skötte sig ovanligt omongoaktigt. Dock åkte ju Fredrik bort vilket inte var så kul, men sånt får man ta.
   Dagen fortsatte med umo som kom med goda besked och jag traskade med Ida och gott humör till mitt hus för att hämta en cykel. Vi trampade till City Gross tillsammans med Bella för att handla pastasalladstillbehör. Vi vimsade runt en del och jag köpte även ett påskägg till påskhoppningen som äger rum imorrn.
   Väl hemma dukade jag och Bella helt sanslöst fint innan vi skildes åt. Jag pillade lite till därhemma innan jag cyklade mot stadsparken. Precis när jag cyklade ut från min gata mötte jag min granne som också var på cykel. Då vi båda blev mäkta överrumplade krockade vi brutalt och det resulterade i att hela mitt jävla cykelstyre är helt jävla snett. Jag cyklar numera som en efterbliven. Och det är inte alls så kul som det låter.
    Väl i Stadsparken hittade vi inte några pexare, inte heller skulle jag hinna göra nåt då jag 1800 cyklade till CENTRALSTATIONEN för att möta Bella och sedan... Carro!!! Carro som jag saknat något fruktansvärt och som det var helt underbart jätteroligt att få träffa!
   Vi tog oss hem och påbörjade matlagningen. Självaste middagen bestod av:
Pastasallad
Sallad (obviously)
Pasta (haha)
Gurka
Majs
Bacon
Paprika
(fetaost, som vi glömde...)

PAJ
Fetaost (som Elin kom ihåg)
Tomat
Basilika

Vinegrette
Diverse som ingen hade någon riktigt koll på
Dock säkert: Vitlök. Detta minns jag eftersom att Bella i jakt på något gott stoppade i sig en vitlöksklyfta. Det var precis så kul som det låter, för oss andra alltså.

Gästerna anlände runt 2000 och nu bestod sällskapet av följande: Elin, Sara, Bella, Carro, Ida, Rebecca, Agnes, Matilda och Tove. Det var väldigt trevligt och maten gick hem precis som efterrätten vilken var glasstårta. Mums! Fick en fin fin randig tröja, en ros och "presentkort", haha!
   Kvällen avslutades med vattenpipa och massa snack. Jag var sjukt nöjd och det hela var perfekt. Carro sov såklart över och vi fnissade sådär lagom, men vi var också väldigt trötta.
   Just denna torsdag inleddes 0900 av att väckarklockan ringde. Dock löste jag detta problem snabbt som attan genom att stänga av alarmet. Underbart. Vi vaknade igen klockan 1200 och möttes av misär på nedanvåning. Fyfan vad stökigt det vaaaaaar. Jag fick lite ont i magen.
    Carro och jag cyklade till stationen och kysstes farväl innan jag trampade vidare mot stallet där en glad ponnyhäst väntade på mig. Han var nästan en dressyrhäst och passet avslutades på hoppebanan. Väldigt harmoniskt. Skrittade med Agnes, Grålle och Bella ut på tjurbackarna och det hela gikc ju... Relativt bra.
    När jag kom hem började jag nästan gråta då jag såg diskberget. Det var bara att bita ihop och börja diska. Bra av mig. Dukarna ser dock förjävliga ut. Men sånt går man ta. Ida anlände och hjälpte mig med det sista.
   Jag insåg inte hur trött jag var förrns jag var tvungen att gå ur duschen mycket tidigare än beräknat för att jag inte orkade hålla mig stående.
   Nu har jag och Ida käkat middag, jag ska möta Elin och köpa godis (utan dåligt samvete då hur många som helst sagt på sistonde: Vad SMAL du har blivit!!! Sjyssta bananer!!!).
DET BLEV ETT LÅNGT INLÄGG.

herå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback