Förälder.

HEJ!
Nu har jag lovat mig själva att ta tag i bloggandet. Trots virus som mer eller mindre tagit över min dator. MEn sånt får man ha överseende med!
   Jag kan ju ta och berätta om min torsdag, som var den bästa dagen på länge! Inledde med ett riktigt bra dressyrpass på morgonen, Herr Hest travade nästa som en dressyrhest. Väldigt imponerande. Skrev ID-prov och hade SH, inte så exotiskt som det kanske låter. Men ja, det får man ta.
   Åkte och skrittade Grållen med Lång och Långben (haha!) vilket var ytterst behagligt i det fina vädret. Våren är vekligen på g och det kunde inte kännas bättre!
   Cyklade hem i sedvanlig panik, duschade och tog mig till botaniska trädgården med Bella, Matilda och Emilia. Väldigt roligt! Där väntade hela Pexet som skulle gå och se Spyxet, inkluderat min pojkvän Fredrik Irwe. Vi hade väldigt roligt och vid halv sju (vi var fett sena, så sju kanske) drog jag, Elin (som vågade sig till botan trots sin spyxtröja) och Bella till Mejeriet där vi skulle se MANDO! Det var helt underbart jävla cpbra och jag trodde nästan att jag skulle dö när de spelade "Long before rock and roll". Det var fantastiskt. Drallade hem vid 23tiden och gick och lade mig, lökig och äcklig.

Fredagen bjöd på en riktigt saftig skoldag och NP i engelska, både uppsats och muntligt. Stånk och stön. Efter detta bar det av till stallet där hesten skulle försöka sig på konditionsträning. Då bristen på just kondition var påtaglig orkade han inte särskilt länge. Kändes lagom att avbryta när hesten visade samtliga tecken på andnöd. Stackarn.
   Drallade hem, käkade pizza och sov med Freddelicious. Mysigt som bara den!

Steg upp jättetidigt på lördagen då FredrikI skulle jobba. Trötter som jag är somnade jag förvisso om och sov gott ett bra tag till...
   Skrittade ut med Hanna som promenerade brevid, mycket framgångsrikt. Duktiga stabila hest. Vid 2100 infann jag mig hos Perklev recidence, dock var bara mami Perklev hemma så jag fick försöka orientera mig i professorstan (där hittar inte jag, alls) och bege mig till "Hemmakväll" där vi hyrde en del filmer och köpte osmakliga mängder godis. Somnade gott i soffan och det var INTE lätt att vakna igen vid 0113.
   Nu börjar det bli spännande i bloggen. Ungefär vid matöppet vid mitt hus ser jag en jättestor rökpelare och den första tanke som for genom mitt huvud var: "Vem fan eldar majbål nu..?". Då jag insåg att alla i husen runt omkring var släckta och att folk sov drabbades jag av en smärre panik. Sprang in till mamma och ringde 112, men jag hade tydligen inte varit först. En bra insats ändå, om du frågar mig.

Denna ljuva söndag har spenderats på Torns RF med Louise och tränandes, det gick riktigt bra och min häst var väldigt bra.
   Dagen rundades av med en promenad med Bellabus, väldigt mysigt och nyttigt.

Det kommer inte bli lätt, men man får hoppas att vi gillar varandra tillräckligt mycket. PUSS!


  

Kommentarer
Postat av: Bellabell

Det kommer visst gå!

2009-04-27 @ 08:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback