ta hand ifrån mun.

jaha. då har alltså de första flingorna fallit över lund, och det känns inge vidare. Visst, jag kan också erkänna att det är fint och mysig. Man njuter mer av att stanna hemma och allt det vita är ju att föredra framför höstens deprimerande gråa ton (ja, jag vet att man brukar prata om höstens brinnande löv, blabla. men let's face it. det är förjävla trist med höst, oftast ser man inte löven för allt regn). Men för det mesta innebär snö följande: det blir snorhalt, broddar, tö/slask, uinderkylt slask, det blir så fördömt kallt att det gör ont att andas och man blir våt om fötterna bara av att kolla ut igenom fönstret. Det är inte okej.
   (observera styckeindelningen!) Idag vart det ju som bekant fredag. Vilket innebar 75 minuters matte med JL/Morran2. Det var helt okej, men hon är vår i särklass drygaste lärare. Hon sätter elever i arbete med att hjälpa andra elever. Förlåt men får inte hon lön för att hjälpa oss? Är det inte det mina föräldrar betalar skatt för? Tja, rätta mig om jag har fel... Vi fick för övrigt tillbaks historiaproven, och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nöjd. Fan, det känns att allt slit lönar sig ändå!
   (igen!) Försöker arbeta med pirate bay, jag måste ju säga att jag föredrar limewire, men dom hade inte n.a.p helt enkelt... Vad har hänt med mtv egentligen? Busted måste vara det märkligaste programmet på riktigt länge. Lägg ner!
   Idag har jag och min käre häst promenerat i goda 25 minuter då det var uppehåll. Det gick ju sådär. Han är så korkad, sjuuukt snäll att lasta men livrädd för tomma transporter om han ska gå brevid. Var är logiken hästen? Var? Nåja, man kan inte få allt här i livet, fin häst, men korkad. Tur att jag kan gilla honom ändå. Gick hursomhaver bra i löberöd, alltid kul att höra att han är frisk. Och att han vägde 584 kg, tjockis :)
   Min käke gör mer och mer ont, det börjar bli jobbigt på riktigt. En annan sak som är riktigt jobbigt är att "b"-tangenten har fastnat mer eller mindre. Man måste hamra på ett väldigt otrevligt sätt om man vill skriva tillexempel... Babben. Tur att man inte gör det så ofta!
Nej nu bär det av mot elin i snöstormen. Sjukt skönt med mina fula, snuskiga, platta men ack så underbara mysskor. Dom är jättevarma!

cya suckers och kom ihåg: det är inte alltid den som ser ut att ha flest nötter som faktiskt har det.

Ekorrn satt i granen skulle skala kottar osv. Hoppade han från tallegren!? -ursäkta?
 

Kommentarer
Postat av: Aijmoll tuff

Thih rock on rocker!! =) Jag gillar hösten, då det är mysigt att klä på sig massa kläder och gosa i soffan med en kopp kaffe! Samt så ser man sin andedräkt om kvällarna! sjukt mysigt!



Och allt det här till tonerna av Mark Knopflers gitarr och röst i Telegraph Road.. kan det bli bättre? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback