Att ha blåa händer

Idag har varit en ganska kall dag. Det fick fågelskolans stackars elever uppleva när vårt kära, beryktade brandlarm gick. Brann det? naturligtvis inte, det gör det alldrig. men att lägga skattepengarna på ett fungerande larm tycker vår rektor (vem bestämmer sånt egentligen? hon kan ju inte bestämma allt, vad bestämmer hon egentligen?) är onödigt, nejnej, vi lägger dom på lärarnas fikarum istället. det känns ju bra.
hur som helst var det satekallt och vi gjorde dagens upptäckt: jag får blålila händer. jag överdriver inte, dom blir helt blåa, jag ser ut som ett lik. "och ansiktet gör ju inte saken bättre" som min käre vän elin sa.

Ska för övrigt på karriärmöte och sedan på italienska, orkar jag? nej, absolut inte. har iofs gjort alla mina läxor och är mycket stolt över mig själv. mahaha. 

Allt känns ganska allmänt okej nu. 

snigelsegt

 


Kommentarer
Postat av: elin

hon är säkert moderat. "ner med skatterna, men vill ni ha ett brandlarm som faktiskt ringer när det brinner och inte när det passar det så får ni bekosta det själva!" och hahahahha "har ni med er eget käk idag?" "eeh..nej."


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback