Filosofisk som alltid

Denna dag var ganska innehållslös, så jag orkar inte redogöra för den. Den var OK men inte mer. Hade iofs sjukt kul med Titti och "Wakki takkisarna". Älskar wakki takkisar. Har skällt ut den fruktade Susanne Walldorf, en avskyvärd människa som MÅSTE LÄRA SIG ATT HÅLLA KÄFT, jag hatar henne och alla är rädda för henne. Jag också, men jag fick damp och ville slå av henne hennes fula glasögon.

Har som kompensation för min meningslösa dag kommit fram till varför man aldrig tar sånadära "the moment" foton. Såhär resonerar jag:
Exempel, jag är ute och går med min fina jacka, ett svart paraply (detta gjorde jag idag, utan Emma dock) och Emma. "Ta ett foto av mig när jag gulligt hoppar över pölen!"
1. Vi har ingen kamera med oss, kameran=ngt man kommer ihåg på semestern.
2. Det regnar, det gör det ofta när det finns pölar, alltså blir fotografen sjukt irriterad.
3. Fotografen fotar några sekunder försent. Helt meningslös bild med människa som ser mystiskt anfådd ut brevid en pöl.
4. Jag: landar i pölen som en annan flodhäst, blundar, gör värsta "jävlar vad jag flyger" minen, viftar loss med paraplyet, får dubbelhaka (ett återkommande problem på foton) eller skrattar så mycket så att jag inte kan hoppa.
Detta är fyra helt resonabla skäl till att man alldrig kan bli utställningsfotograf. Skitsvårt är det!

Hade för övrigt sjuuukt roligt igårnatt på stallet, barnen skötte sig och vi blev höga på Cola light, fyfan vad roligt vi hade. Shaka oss ut.

Tillägnat sniglarna och vattenpölarna jag och Emma försökt döda/dödat ikväll.

Er allas Snigelsega Sara, live från skosulan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback