Det finns inget mer att säga

Ja, vad ska vi säga om den här dagen? Själva dagen i sig har väl inte varit särskilt fantastisk trots diverse naturfenomen. Det är mest insikterna (?) jag har fått idag. Det är nog inte inressant föt dig, antagligen inte intressant för dig, helt säkert inte intressant för dig. Men du får läsa på eget bevåg.

Vi tar först en liten samanfattning av dagen:
Mamma väckte mig vid okänt klockslag och sa att jag skulle ta bussen idag för att det var snöstorm. Visstvisst sa jag och tittade ut igenom fönstret.
Känslan var obeskrivlig.
Överallt flög tjocka vita flingor. Min haka hittades senare i hallen på bottenvåningen.
Snö=obehagliga minusgrader. Det är såhär: jag är en medelhavmänniska! I don't do minusgrader!
Jag dog innombords.
Jag vaknade senare vid 11.00 och släpade mig ner för att äta (ambitiös som alltid) pastasallad. Vill tillägga att om du hatar fetaost och vitlöksoliver, är det synd om dig.

Vitlöksoliver
En underbar, genmanipulerad, grönsak?.

Jag satte mig sedan mätt och belåten framför datorn till klockan 16.00 då mamma hansson kom hem med en styck lillebror och en styck Wazhmas lillebror som skulle spela tamagochi (en varelse som piper när den bajsat, är hungrig eller vill leka. FRUKTANSVÄRT irriterande MEN den har en guldvärd pausfunktion) shit på datorn så jag fick lämna ifrån mig min ögonsten och gick upp för att klä på mig. 
Efter en kamp som liknade gårdagens fick jag på mig ett förbluffande lager kläder. Sedan gick jag ner och bönade och bad min moder att hon skulle skjutsa mig. Det gjorde hon. 
Medelhavsmänniska som jag är, var jag helt oförberedd på kylan. För varje minut som gick dog jag lite mer.
Jag mockade, red och blandade mat, osande av svordomar över kylan och senare öven över cpponnyn som var så *cencur* pigg pga kylan. Piiiip.
Jag kom hem senare på kvällen och badade för att få igång blodcirkulationen och tackade även Veets 3 minutersgrej. Kärlek. Sedan dess har det inte hänt något utanför min hjärna.

Saker som: fallit mig in/ inte passade in i texten ovan som har hänt mig/jag har klarat av idag:

*Jag har lyckats klura ut hur kameran i datorn funkar! Helt amazing med tanke på min teknologiska begåvning (=0).

*JAG HAR LYCKATS INSTALLERA MSN! Sjukt, men sant.

*Jag har camat med samtliga människor på msn. Ngt jag ångrar.

*Insett att jag borde svartmåla kamerans lins. För allas bästa.

*Lyssnat non stop på: Fjortislåten, Money Maker, 2 asslåtar, Smack that, Dam daram, I'm yours, from Paris to Berlin och Inga Problem.

*Blivit tröstad av Valle ("du är ju snyggare än medel").

*Äcklats av namnlösa personer.

*Frusit om fötterna.

*Funderat på alla möjliga saker. Ovesäntliga naturligtvis.

Er allas Snigelsega Sara, live från skosulan

Du borde kunna gissa vem inlägget är ägnat till by now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback